29 Aralık 2011 Perşembe

Türkiye'nin Çivisi Çıkmış Çalışma Yaşamı

Posted by Шlэрэнкъо


En son çalıştığım işyerinde 29 Ekim de işe başladım.1986 yılından beri bu sektörde olmama ve 10 
yıl üzerinde iş tecrübesine sahip olmama rağmen yılbaşına kadar deneme süresini ve asgari 
ücretle çalışmayı kabul ettim. Benim başladığım gün istifa edip ayrılan kişi firmayı Çalışma 
Bakanlığı'na şikayet etmiş.
 "Asgari ücret üzerini kayıtdışı olarak ödüyorlar" diye.
 Çalışma Bakanlığı'ndan  biri firmaya haber uçuruyor "6 aralıkta teftişe geliyoruz" diye. Firma 
apar-topar bizim girişimizi 3 aralıkta yapıyor. 6 Aralıkta sözde teftiş oluyor. Ben Yılbaşından 
itibaren başlayacak  asıl ücretim konusunda oturup pazarlık edilmek üzere çağrılmayı beklerken, 
20 Aralıkta beni ofise çağırdılar. İş akdi sözleşme belgelerini nihayet hazırlayabilmiş beyler. 
Tereddütsüz imzaladım. 
Tam ofisten ayrılırken 1 evrak daha imzalamam gerektiğini söylüyorlar. Sadece imza yeri açık 
kalacak şekilde  sözleşmelerin altına gizleniyor evrak. Merak ettim ve açtırdım evrakı. Ne 
olabilir??? 

İstifa dilekçesi....

İtiraz ettim. Akabinde içime bir kuşku yerleşti. Hiç okumadan imzaladığım sözleşmede ne 

yazıyordu? Bilmeden neye imza atmıştım?  benim istememe bile gerek kalmadan 2 nüsha olarak 

hazırlanıp 1 nüshasının bana verilmesi gereken sözleşmenin 1  nüshasını istedim haklı olarak. 

Meğer firmanın  yüce prensiplerine aykırıymışşş. (Bu prensip hangi kanuna, hakka-hukuka  göre 

alınabiliyorsa...) 
nüshasını bana  vermelerinde ısrar ettim. 
Sonuç; İş akdiniiin feshiii....hayırlı işler 

türkiye OLİGARŞİSİ..
"

Hiç yorum yok:

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Subscribe Now: standard

Translate