17 Temmuz 2018 Salı

Ürdün'de Çerkez Ethem Sevgisi

Posted by Шlэрэнкъо

Çerkez Ethem Amman'da


Almanya'ya işçi olarak gitmiş, kesin dönüş yapmayı düşünenlere yardımcı  olmak amacıyla Almanya'da hazırlanmış kanun kapsamında yurda dönmüş Abadze Demir (Güngör) abimizin bir anısıdır;

-1985-86 Yılları. Cemal Kutay'ın yazdığı Çerkez Ethem kitabını Türkiye'de görmüştüm ama alma imkanım olmamıştı. Onun düşürüldüğü durum aklıma geldikçe içim parçalanır. 
Berlin'deki Çerkes derneğine 500 Km. uzakta olmamıza rağmen her etkinliğine katılıyordum. Birgün bir arkadaşımızın minibüsüne 11 kişi bindik ve derneğin etkinliğine katıldık. Orada yaşayan bir Adığe bizi hiçbir yere bırakmadı ve tam bir Adığe'ye yakışır şekilde evinde misafir etti. Etkinliğe katıldığımızda kitap standını görünce incelemeye başladım. Standın görevlisinin dikkatini çekmiş. Bana ne aradığımı sordu. Bende Çerkes Ethem kitabı varmı ona bakıyorum dedim. Dur olması lazımdı buralarda diye aramaya başladı. O esnada Suriye'de oto tamirciliği yapan, Almanya'daki oto mezarlıklarındaki işine yarayacak araçları alıp Suriye'ye götüren orada onarıp satarak geçimini sağlayan bir Adığe konuya girdi. Ethem Bey Golan bölgesine geldiğinde ben daha çocuktum. Her yerde hep onun muhabbeti olurdu büyüklerimiz arasında. Bölgede olduğu duyulunca onu görebilmek için tek sermayesi 1 çift öküzünü bile satıp yol parası yaparak ziyaretine giden insanlar vardı. Adığelerin oluşturduğu Hac kafileleri bile ona uğramadan geçmiyordu dedi.  İstersem  kendisinde bir kitap olduğunu, bana  gösterebileceğini söyledi. Benim de canıma minnet. Gitti arabasından getirdi. Baktım eski yazı(Arap harfleri) ile yazılmış 5, 6 yüz sayfalık epey kalınca bir kitap. Sen bir daha ne zaman geleceksin? O zamana kadar bu kitap bende kalabilir mi? diye sordum. 1ay sonra yeniden gelecekmiş ve kitabı bırakmayı kabul etti. Ben eski yazı okumayı bilmem ama eski yazı okumayı bilen bir arkadaşım var. Ona okutturdum.  O okumayı biliyor anlamını bilmiyor. Onun okuduklarını ben anlıyorum. Arkadaşım okurken gözümden yaş süzülmeye başlayınca okumayı kesti. Ne oldu? dedi. Tamam. Bırak dedim. Dayanamıyacağım.

Hiç yorum yok:

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Subscribe Now: standard

Translate