9 Ağustos 2021 Pazartesi

Gübre üretiminde yenilikçi bir fikir.

Yazan Шlэрэнкъо







Tarımsal üretimde verimi artırmanın yolunun  gübre kullanımından geçtiği herkesçe biliniyor. 
1960 lı yıllara kadar bu ihtiyac hayvan kemresi ile karşılanıyordu. 
70 lı yıllardan itibaren tarımda makineleşme ile birlikte kimyevî gübre kullanımı da büyük oranda artış gösterdi. 
makinelesmenin yararı yanında kimyevî gübre ve ziraai mücadele kimyasallarının kullanımının  zararlarını uzun zamandır idrak etmiş durumdayız. 
Önereceğim yeni gübre üretim metodu ile bu olumsuzlukların önüne gececegimizi düşünüyorum. 
Ana mantık,  bir bitkinin ihtiyacı olan tüm elementler hasadı yapılmış ürünün arta kalan gövdesinde mevcuttur. 
Adım 1
Hasadı  yapılan ürünün topyekûn  gövde kısmı toparlanarak kurutulur. 
Adım 2
Kurutulan gövdeler öğütülerek granül yada toz haline getirilir. 
Adım 3
Öğütülen  bu yeni gübrelik materyal hemcins ürün ekimi esnasında 1 e 1 kök oranında toprağa verilir. 
Ekilen bitki gelişmesi açısından ihtiyaç duyduğu  tüm elementleri hemcinsi olan bu eski bitki artığından elde edecek, kimyevî gübrenin olumsuzluklarından muaf olacaktır.  

Hiç yorum yok:

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Subscribe Now: standard

Translate