3 Haziran 2023 Cumartesi

HATİCEM


Posted by Шlэрэнкъо


HATİCEM 

Kalk gidelim Haticem
Dağ başına ikimiz 
Gürgen yaprakları 
Olsun kiremitimiz. 

*******************

Dağlar dağladı beni 
Gören ağladı beni 
Felek ayırdı bizi 
Derde bağladı beni.

*******************

Kaynar kazan taşmazmı?
Yol buradan aşmazmı?
Merak etme nazlıda Haticem 
Sağ olan kavuşmazmı?

********************

Dam üstüne dam yaptım 
Çıktım üstüne baktım 
Seni gelecek diye Haticem 
Çifte lambalar yaktım. 

NOT: Bu mani Deli Mehmet lakaplı birinin, Çerkes Ethem Bey'in amcasının kızı olan Safiyenin kızı Haticeyi kaçırdıktan sonra geri alınması üzerine bestelenmiştir.
Haticenin Ethem Bey'in yakını olduğu bilgisi civarda yayginlasinca tepki çekmiş ve mahalle baskısı ile yasaklanmıştır.

Kaynak: Çakh Suat 
Y. Ziraatlı Köyü

Hiç yorum yok:

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Subscribe Now: standard

Translate