11 Haziran 2024 Salı

Bir Çınar Daha Devrildi! (Keoh) Rahmi Aşçı.

Posted by Шlэрэнкъо




Yeni Ziraatli Köyü
(Keoh) Rahmi Aşçı








Bugün 9 Haziran 2024.

Dün akşam çok üzücü bir haber aldım.  

Bandırma'nın Yeni Ziraatli Köyü'nden Keoh Rahmi amcamızın vefatının haberi. 

Sizi bilemem, lakin benim için çok üzücü. 

Neden? derseniz ;

O sıradan bir Çerkes değildi.

Bize ait çok önemli bilgileri hafızasında barındırıyordu çünkü.

Çocukluğunu Cumhuriyetin ilk yıllarında yaşamış, o yılların tarihine çok önemli etkileri 

olan kişilerle birebir hatırası olan ender kişilerden biriydi.

Benim bu Blogger da yazıya döktüğüm,

Şhalako Aziz Bey
 https://www.blogger.com/blog/post/edit/7811572234209526600/7199090512276193109  ve
 
Pşışawko Tevfik Bey i anlattığım anekdotların kaynak kişisiydi.

https://www.blogger.com/blog/post/edit/7811572234209526600/5684690579382711543

Ayrıca benim rehberlik ettiğim , Bandırma 17 Eylül Üniversitesinde danışmanlığını tarih 

hocası Dç. Dr. Ömer Karataş'ın yaptığı, Bölge Çerkesleriyle ilgili doktora tezi  çalışması yapan

yüksek lisans öğrencisi Rukiye Akdeniz'e kaynak kişi olarak tarihe geçti.

Onun bilip de, bizim sormayı akıl edemediğimiz daha ne bilgileri yanında alıp götürdü kim

bilir?

Allah rahmet eylesin.  Mekanı cennet olsun inşallah. Dost ve akrabalarına taziyelerimi 

sunuyorum.
 
Bu son olmayacak elbette.

Çevrenizde bu gibi insanlar varsa , hiç vakit kaybetmeden hafızalarındaki bilgileri yazıya 

dökün lütfen.

O çınarlarda Rahmi amca gibi devrildiğinde,  hafızalarımızı yitirmiş olmayalım.

Hiç yorum yok:

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Subscribe Now: standard

Translate